Startlistorna kommer att publiceras inom ett par dagar.
/Styrelsen
Nymans Verkstäders produkter och kultur
Startlistorna kommer att publiceras inom ett par dagar.
/Styrelsen
Hej alla medlemmar!
Nu har vi vårt första medlemsmöte och då gästas vi av Per-Martin ”Kalix” Öhman, som bl.a. kommer att berätta om renoveringen av en Victoria Bergmeister från 1954.
Vi träffas torsdagen den 21 maj 18:30 på Träffpunkten Storgatan 11, Gamla Tingshuset, Uppsala.
Varmt välkomna!
/Styrelsen
Söndagen den 14 juni, dagen efter Nymansrallyt, lämnar 10 Ålänningar hotellet i Uppsala för att åka Siljan runt. Det blir två övernattningar varav den första blir i Leksand och den andra i Falun. Den som vill hänga med får anmäla sig till Guy Hammarling på 076-81 25 612. I nuläget är vi 7 anmälda. Det går att anmäla sig april månad ut.
Väl mött!
/Guy
Här finns de uppdaterade preliminära startlistorna för rallyt. Anmälan är fortfarande öppen och det finns platser kvar.
Listan för A-banan MC kan laddas ner här.
Listan för B-banan Moped/98 kan laddas ner här.
Om ni ser att något är fel på listan eller att man saknas,
var god ring mig på 070-579 86 51 (Kvällar och helger)
/Per-Erik
Årsmötet hölls kvällen den 19/3 på Träffpunkten, gamla tingshuset i Uppsala och ett 30-tal medlemmar hade slutit upp.
Till ny ordförande valdes Geoffrey Metz som efterträder Tomas Nilsson, som efter två år på posten övergår till valberedningen och hjärtligt tackades av.
Till efterföljande kaffe med dopp fick vi avnjuta gamla fina reklamfilmer om Nymans olika produkter. Filmerna från 40-talet till 70-talet har med hjälp av Per Erik Ökvist fått ett digitalt format som nu kan visas med modern utrustning.
Med vänliga hälsningar
Hans Eriksson
Vi har tyvärr sedan ett par veckor problem med att bekräftelsemail på era köp i butiken inte går ut till er, men butiken och rallyanmälningen fungerar och vi arbetar med att lösa problemet.
Med vänliga hälsningar
Nymans Vänner
Medlemmarna i föreningen Nymans Vänner kallas härmed till ordinarie årsmöte
torsdagen den 19 mars 2026 kl 18.30.
Vi träffas på Träffpunkten, Storgatan 11, Uppsala.
OBS! Det kan vara ont om parkeringar på Storgatan och där omkring pga. järnvägsombyggnaden. Om man kan gå en bit, finns parkeringar i parkeringshuset under Kvarnengallerian, Centralgaraget och Kvarntorget.
Filmförevisning av ett urval av våra digitaliserade filmer med anknytning till Nymans Verkstäders produkter.
Välkomna önskar styrelsen
Du anmäler dig genom att köpa en anmälan i vår webbshop här. Du fyller i formuläret med dina uppgifter, lägger varan i varukorgen och betalar i kassan via Swish (i första hand) eller via postgirobetalning. Kassan hittar du i menyn under Butik.
Vid betalning via Swish fyller i dina faktureringsuppgifter i kassan samt ditt eget Swishnummer (varifrån betalningen ska dras) och klickar på Lägg beställning. Om allt är korrekt ifyllt, visas en stor Swishsymbol i kassan och du öppnar din Swishapp och godkänner betalningen som visas. Om den stora Swishsymbolen inte visas efter att du klickat på Lägg beställning och du är kvar på faktureringsformuläret, så har du förmodligen glömt att fylla i något fält.
Mer detaljerade instruktioner om webbshoppen finns här.
Du kan läsa mer om rallyt på produktsidan innan du anmäler dig. Det finns 150 platser, så först till kvarn gäller.
Om du har problem att anmäla dig, var god kontakta Per-Erik på 070-579 86 51 (Vardagskvällar efter 19:00 samt helger)
Väl mött!
/Rallygruppen
Vi hoppas att alla har klarat sig bra genom det svåra vädret och ser fram emot varmare tider. Efter ett bra år med bl.a. nyinvigningen av museet ser vi nu fram emot nya projekt och Nymans vänner behöver hjälp av er medlemmar med allt från styrelseuppdrag till arbetsgrupper. Bl.a. behöver vi en ny ordförande, då vår nuvarande ordförande Tomas Nilsson pga. ändrade arbetsförhållanden måste lämna över till årsmötet (19/3). I övrigt behöver vi alltid utställningsvärdar, funktionärer för NV-rallyt och andra aktiviteter som ni medlemmar vill göra. Om ni kan tänka er att bidra i styrelsen eller har tips på någon som är intresserad så kontakta valberedningens Guy Hammarling på telefon 076-812 56 12. Annars kan ni alltid titta ner på utställningen första söndagen i månaden och berätta vad ni kan hjälpa till med.
Med vänliga hälsningar
Styrelsen
Vi har nyss fått in T-shirts med Nymans vänners emblem.
Fram till jul har vi dem på rea för 210:- (Ordinarie pris 260:-) inkl. frakt.
Finns i storlekarna L-XXL. Ni hittar dem här.
Ett bra tips på julklappar och samtidigt ett bra sätt att stödja föreningen. Se även våra övriga produkter här
/God jul från alla oss på Nymans Vänner